10 Effie Awards 2022 dla Group One
10 Effie Awards 2022, a w tym 2 złote statuetki spośród 10 przyznanych podczas gali 23. edycji Effie Awards Poland, odebrały agencje Group One. Value Media oraz SalesTube otrzymały dwie brązowe statuetki w kategorii Smart Budget za projekt "Mem, który stworzył markę - Wyjebongo" dla klienta Value Media - Manufaktura Piwa, Wódki i Wina.
Wyjebongo to nowa marka rzemieślniczej wódki z portfolio Janusza Palikota. Pomysł na markę, jej tożsamość i cała strategia komunikacji to efekt dialogu z followersami. Marka powstała de facto z mema stworzonego przez anonimowego twórcę. Fundamentem działań promocyjnych były media społecznościowe, dzięki którym udało się zbudować nie tylko zasięg, ale też ogromne zaangażowanie społeczności. Działania te pomogły już w ciągu 2 miesięcy wyprzedać pierwszą partię wyprodukowanej wódki.
Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie, w którym nagradzane są najskuteczniejsze działania, kampanie i rozwiązania marketingowe. Gala Effie Awards to także przegląd najbardziej efektywnych i wyróżniających się kampanii marketingowych na świecie.