Challenge

Obecnie panujący trend to migracja konsumentów ze sklepów stacjonarnych do online’u. Kupujący są przyzwyczajeni do łatwości weryfikacji cen, dostępności produktów. Nowi gracze e-commerce’owi konkurują nie tylko ceną, ale także szerokim wyborem produktów,
Halfprice stanął przed wyzwaniem jak swoją komunikacją na temat oferty zachęcić większą liczbę konsumentów do odwiedzenia sklepów stacjonarnych marki.

We design & deliver

Kupowanie w sklepach stacjonarnych choć jest mniej wygodne i bardziej czasochłonne od zakupów online - jest związane z przyjemnością i satysfakcji z zakupów. Wywołuje wiele pozytywnych emocji. Natomiast zakupy online są wybierane głównie ze względu na wygodę i oszczędność czasu. Chcieliśmy pokazać konsumentom, że wszystkie 3 aspekty (znane marki, niskie ceny, radość z zakupów) znajdą w HalfPrice.
Podczas kluczowego okresu w roku (listopad i grudzień 2023) ruszyliśmy z ogólnopolską, świąteczną kampanią. W tym czasie zrealizowaliśmy pierwszą w historii marki kampanię telewizyjną, która wspierana była działaniami w kinie, OOH, w prasie, radiu i digitalu. Kampania opierała się na przekazie podkreślającym dostępność markowych produktów w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Jednocześnie podkreślona została radość z dokonanych zakupów.

Positive business change

Kampania złamała schemat komunikacji panujący od lat w branży fashion. Zamiast skupiać się na inspiracji do "szukania siebie" poprzez ubrania, wykorzystaliśmy często pomijany, jednak równie silny driver, czyli radość. Towarzyszy ona zakupom, gdy znajdziemy prawdziwą perełkę w atrakcyjnej cenie.
Kampania pozwoliła zrównać się z liderem kategorii off-price w kluczowych parametrach, zaledwie 3 lata po launchu marki.
(dane za sty-gru. 2023)

68%

Wzrost sprzedaży

27%

Wzrost świadomości

41%

Udziału klientów, którzy odwiedzili sklep

Zobacz wszystkie