Jako pierwszy dom mediowy testujemy reklamę w telewizji hybrydowej
W ramach kampanii TV dla marki Almette, która była realizowana we wrześniu w stacji TVN, jako pierwszy dom mediowy w Polsce wykorzystaliśmy innowacyjny format reklamowy Hybrid Broadcast Broadband TV.
Na każdym etapie kampanii realizowane były badania świadomości marki, w których wzięli udział widzowie serwisu HbbTV TVN. Przed startem kampanii emitowane było zaproszenie do wypełnienia ankiety na ekranie telewizorów. Druga fala badania przeprowadzana była natomiast po jej zakończeniu. Dzięki temu zebraliśmy dane do zmierzenia wpływu poszczególnych elementów kampanii na wskaźniki marki takie jak świadomość, wizerunek i chęć zakupu oraz znajomość loterii “Dom z Natury” Almette. W ramach współpracy pod jednym dachem Group One, dane z kampanii przeanalizowała agencja SalesTube.
“Wykorzystanie w tej kampanii nowego formatu, daje nam możliwość analizowania jego efektów, a więc rozwijania Hybrid Broadcast Broadband TV i współtworzenia przyszłości reklamy telewizyjnej w Polsce. Od samego początku w Value Media, stawiamy na innowacje oraz rozwój technologiczny wewnątrz grupy i dlatego już dziś możemy oferować naszym klientom rozwiązania przyszłości, które wkrótce będą dominującym i integrującym telewizję ze światem online trendem” - mówi Kamil Wiszowaty, CEO Group One media.
„HBB to bardzo obiecująca technologia. Będąc producentem treści już korzystamy z kanałów dystrybucji, które umożliwiają bezpośrednią interakcję z użytkownikiem, ale wprowadzenie takich funkcji w połączeniu z tradycyjnym sygnałem telewizyjnym daje nam ogromne możliwości, również zasięgowe. Bardzo się cieszę, że reklamodawcy doceniają nasze innowacyjne produkty” - mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.
Telewizja hybrydowa, inaczej HbbTV, to nowatorskie narzędzie, które pozwala na wyświetlanie takich samych treści jak na stronach www, bezpośrednio na ekranie telewizora. W Polsce mogą z niej już korzystać wszyscy użytkownicy naziemnej telewizji cyfrowej MUX, posiadający telewizory z opcją Smart TV i podłączeniem do internetu.Niezbędnym elementem do korzystania z nowego formatu reklamy TV jest podłączenie Smart TV do internetu. Dzięki temu w HbbTV można nie tylko podejrzeć ramówkę TV danej stacji, ale także transmitować video (zwiastuny filmów, programów i seriali), kupować produkty, uczestniczyć w ankietach i głosowaniach, a nawet oglądać dwa programy jednocześnie. Do obsługi serwisu HbbTV potrzebny jest tylko pilot telewizyjny. Cała treść hybrydowej telewizji jest transmitowana poprzez internet, w sygnale TV jest wysyłany tylko adres internetowy serwisu HbbTV.