Labcon z pierwszą w Polsce kampanią contentową
Zakres współpracy L’Oreal i Labcon
W ramach zaplanowanej na dwa lata współpracy z L’Oreal Labcon odpowiada za kompleksowy consulting przy budowaniu całościowej strategii w obszarze digitalu kampanii Make up in the City – media, social media oraz budowę kanału na YouTube; przy budowie contentu (w tym doborze formatów) oraz nagraniach i montażu. Labcon jest agencją wiodącą w projekcie czuwającą nad realizacją strategii, sprawującą nadzór nad produkcją i odpowiadającą za kontakt z influencerami. Za strategię mediową i zakup mediów cyfrowych odpowiada Value Media.
Labcon (Group One), z unikalnym na skalę Polski poziomem kompetencji digitalowych do budowania własnego contentu na platformach typu YouTube, czy Facebook odpowiada za kampanię dla Maybelline New York (L’Oreal). Marka po raz pierwszy w Polsce prowadzi działania marketingowe w całości oparte o budowanie własnych treści na kanale YouTube, czemu towarzyszą aktywacje w mediach społecznościowych. Efektem współpracy Labcon i L’Oreal jest autorski serial emitowany na oficjalnym kanale YouTube Maybelline New York z udziałem Margaret oraz topowych YouTuberek, nie tylko ze świata beauty, mody i makijażu.
W składzie serialowej ekipy Make Up in the City obok Margaret występują Beksy – Ola i Nadia z drugiego w Polsce kobiecego kanału z milionem subskrypcji, Ola „Olciiak”, topowa fashionistka oraz Wiki z kanału „Tofiki”. W tajniki make-upu, triki i trendy prosto z Nowego Jorku, wprowadza dziewczyny Jarosław Jóźwin, oficjalny makijażysta marki Maybelline New York.
"Labcon to jedyna agencja w Polsce ze światowym poziomem doświadczenia w budowaniu strategii contentowej na kanały typu YouTube. Ogromnie cieszą nas efekty współpracy – to dopiero początek długofalowych działań, a mamy już 20 000 subskrybentów serialu. Dzięki kompetencjom Marty Łysiak wykraczamy poza dotychczasowe schematy myślenia o reklamie i szukamy bardziej autentycznych sposobów komunikacji marki z konsumentami, uczymy się tego jak badać zapotrzebowanie i co może zostać fajnie skonsumowane. W serialu marka Maybelline New York w naturalny sposób staje się osią komunikacji. Młode dziewczyny mogą dowiedzieć się wszystkiego o profesjonalnym makijażu w lekkiej i atrakcyjnej dla nich formie przy użyciu różnych produktów marki. Konsumentki oglądają przygotowania scenicznego makijażu Margaret, towarzyszą jej w przygotowaniach na wesele czy festiwal, czy podglądają jak Beksy szykują się na wieczór panieński. W wakacyjnej serii dziewczyny wychodzą na miasto – nagrywamy m.in. na dachu w słynnym The View w Warszawie, a są też odcinki na wodzie w wake parku. Wszystko co widzimy w serialu to wynik partnerskiej współpracy i rzetelnego budowania kompleksowej strategii contentowej z Labcon "- mówi Sylwia Rosik, Group Product Manager Maybelline New York, L’Oreal.
"Ten serial to odpowiedź na poszukiwania młodych dziewczyn – nastolatek i dwudziestolatek. Jego tematykę i formę opieramy na statystykach z YouTube. Mieszamy profesjonalizm i dobrą zabawę, tworząc coś, czego jeszcze nie było na polskim YouTube. Nie chcieliśmy tworzyć kolejnego, sztywnego poradnika. Zależało nam na tym, aby powstało coś lekkiego, z przymrużeniem oka. Nie boimy się wyjść z makijażem na zewnątrz, czy zrobić go w nietypowej formie i otoczeniu. Wakacyjna wersja serialu jest zrobiona z duża dozą humoru, a przy tym nie brakuje w niej merytorycznych porad i odkryć modowych. Dzięki naszym rekomendacjom L’Oreal po raz pierwszy na tak wielką skalę opiera wszystkie aktywacje w internecie o własne treści, które powstają w interakcji z użytkownikami. Seria wakacyjna różni się od pierwszej, co pokazuje, że historie w oparciu o własne treści można budować długofalowo i systematycznie, wykraczając poza ramy jednej kampanii" – mówi Marta Łysiak, Managing Director Labcon.